Forum www.ofe.fora.pl Strona Główna www.ofe.fora.pl
Forum OFE Otwarte Fundusze Emerytalne, ubezpieczenia na życie, NNW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚĆI GOSPODARCZEJ - FIRMA OPIS ZAŁOŻENIA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ofe.fora.pl Strona Główna -> Moja FIRMA - zakładanie działanośći gospodarczej - prowadzenie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romcio
Administrator



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:57, 21 Maj 2008    Temat postu: ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚĆI GOSPODARCZEJ - FIRMA OPIS ZAŁOŻENIA

Najpierw udajemy się do urzędu miasta aby wpisać naszą firmę do ewidencji działalności gospodarczej (EDG)
Tam wypełniamy odpowiedni formularz.
Wybieramy czym będziemy się zajmować:
(z książki PKD - są tam przyporządkowane numery i opis działalności firmy).
Można wybrać kilka.

Przykład wpisu:
66.22.Z Działalność brokerów i agentów ubezpieczeniowych.

Wybieramy nazwę firmy,
Siedzibę! Wybierając nasze mieszkanie musimy być właścicielem lub posiadać umowę udostępnienia (lub najmu) pod działalność gospodarczą części mieszkania bądź całości.

Wybieramy kiedy rozpoczynamy działalność (np w danym miesiącu musimy już zapłacić wtedy ZUS).

Wpis do ewidencji EDG trwa 3 dni.
Potrzebny przy odbiorze dowód osobisty.
-------------------------------------------------------------------------------------

Następnie udajemy się do Urzędu Statystycznego po REGON, bierzmy nasz oryginał wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej (EDG).

Urząd statystyczny jest zwykle dopiero w dużym mieście przez co może wędrówka do niego odbywać się cały dzień.

W urzędzie statystycznym wypełniamy formularz, o nadaniu regonu.

W formularzu wypełniamy pola m.in. :
Numer naszego wpisu do ewidencji gospodarczej,
Data wpisu,
Data rozpoczęcia działaności gospodarczej,
Czym się zajmujemy PKD

REGON dostajemy od ręki.
----------------------------------------------------------------------------------
Urząd Skarbowy:

W urzędzie skarbowym będziemy składać
Deklaracje NIP-1 (firma prowadzona przez osobę fizyczną) lub inny w przypadku osoby prawnej.

Oraz wybierzemy formę opodatkowania (podatkowa księga przychodów rozchodów i np podatek liniowy).

W przypadku NIP-1 potrzebne będą dokumenty - KSERO wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Oraz ksero zaświadczenia o nadaniu numeru REGON.
I ważne jeżeli firma ma siedzibę w mieszkaniu np naszych rodziców, najmujemy mieszkanie, bądz miekszamy na czarno potrzebujemy
KSERA umowy użyczenia danego lokalu (czyli za darmo) lub najmu(za pieniądze).

Polecam umowę użyczenia (np jednego pokoju) pod działalność gospodarczą bez straty cech mieszkalnych pokoju.

Nie potrzebujemy na razie numeru RACHUNKU BANKOWEGO
NIP dostaje się w ciągu 30 dni.
--------------------------------------------------------------------------------
Spółdzielnia mieszkaniowa, tereny gminne (np dom) itp.

Jako że nasze mieszkanie jest wykorzystywane pod działalność potrzebujemy powiadomić o tym spółdzielnie lub gminę.

I teraz potrzebujemy podania WŁAŚCICIELA o możliwość prowadzenia działalności gospodarczej na danym terenie (np jednego pokoju).

Podanie takie niesiemy do spółdzelni/gminy.
Spółdzielnia/gmina takie podanie rozpatruje.

I teraz w mojej spółdzielni za 1m2 / za rok opłata wynosi 18,50zł.

Wiec czynsz przy pokoju 9 m2 urośnie nam o 15 zł miesięcznie.

Ale o koszta trzeba pytać się indywidualnie, bo mogą być różnie.
Analogicznie będzie w gminie.

-----------------------------------------------------------------------------------
Pozostaje założyć konto bankowe - musi byc fimowe a wtedy opłaty są większe.
-----------------------------------------------------------------------------------
Teraz zostaje ZUS....
-----------------------------------------------------------------------------------
Mniej wiecej to tak wygląda: oczywiście mogą być odstępstwa dlatego nalezy zawsze się zapytać w danym urzędzie o konkrety.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez romcio dnia Śro 22:01, 21 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romcio
Administrator



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:05, 21 Maj 2008    Temat postu:

Teraz uwaga:

NIP jeżeli nie mamy wpisujemy regon lub pesel w miejsce NIPU.

Na przykład podczas wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej.
Z tym, że po otrzymaniu musimy ów numer NIP donieść.

Nie dozwolonym jest żądać od kogoś NIPU jeżeli go nie ma. Choć praktykowanym. NIP dopiero można nadać kiedy powstaje obowiązek
rozliczenia podatkowego, a nie kiedy komu pasuje Smile
------------------------------------------------------------------------------------
Osoba fizyczna aby otrzymać NIP musi wypełnić formularz zdaje się NIP -3 i podać jako podmiot za pośrednictwem przekazywany jest forumalarz jakąś firmę (jej nazwę) oraz jej NIP.
Bez tego wymogu nie przepuszczą wniosku lub przyjmą i odrzucą do wyjaśnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romcio
Administrator



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:11, 21 Maj 2008    Temat postu:

Przykładowa:
Umowa użyczenia

Zawarta dnia ............ w (mieście).......... pomiędzy: (ojcem)......... zwaną dalej Użyczającym, a (synem)......... zwaną dalej Biorcą do używania.
Strony niniejszej umowy zgodnie postanawiają co następuje :

§ 1
Przedmiotem umowy jest część mieszkania /domu......(własnościowego/spółdzielczego/domu) mieszkalnego położonego w ..........................na ulicy............... , którego właścicielem jest Użyczający.
Umowa dotyczy bezpłatnego użyczenia najmniejszego pokoju powierzchni mieszkania na cele działalności gospodarczej. Użyczana przestrzeń nie traci cech mieszkalnych.


§ 2
Użyczająca oddaje w bezpłatne używanie przedmiot użyczenia, o którym mowa w § 1.
§ 3
Biorący do używania będzie pokrywać, w odpowiedniej części, koszty eksploatacyjne związane z używaniem pomieszczeń.
§ 4
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego, przede wszystkim o użyczeniu - tytuł XVIII k.c.
§ 5
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Użyczający imię i nazwisko Biorący imię i nazwisko


I teraz ważne dlaczego SYN i Dlaczego OJCIEC (gdyż jest to najbliższa rodzina). W przypadku obcych/dalszej rodziny osób Urząd Skarbowy może domniemywać przychód z tytułu niepłacenia czynszu.
To trzeba mieć na uwadze i zapytać się SWÓJ US czy tak będzie na piśmie:

Przykład takiej decyzji poniżej

Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 roku Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Pana xxx z dnia 8 maja 2006 roku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w świetle ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (D. U. z 2000 roku Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) w zakresie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych wartości nieodpłatnego świadczenia z tytułu użyczonego bezpłatnie lokalu dla syna prowadzącego działalność gospodarczą Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łomży stwierdza, że użyczenie lokalu dla syna, nie powoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani po stronie Podatnika (użyczającego) ani po stronie jego syna (biorącego w używanie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romcio
Administrator



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:26, 03 Cze 2008    Temat postu:

Do zusu się idzie po 7 dniach od daty rozpoczęcia działalności.

Wypełnia się druki ZUS ZUA i ZUS ZFA

Następnie dadzą nam kolejne druki rozliczeniowe do wypełnienia w następnym miesiącu od założenia (zdaje się do 10tego kolejnego miesiąca).

Wybiera się ochronę - obowiązkowa Emerytalne rentowe chorobowe(te jest dobrowolne - ale kosztuje tylko 8 zł) i wypadkowe

Składka na dziś dzień (10.06.2008) 338 zł(dla rozpoczynających przez 2 lata), zmienia się co 3 miesiące. Nie zależy od dochodu.

Wiec nie jest aż tak tanio.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez romcio dnia Wto 10:17, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosia7893
Gość






PostWysłany: Pią 13:46, 06 Cze 2008    Temat postu:

Dzięki przyda się to mi Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theran




Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:19, 13 Gru 2008    Temat postu:

Heheh, to się nazywa hobby i zamiłowanie do zawodu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ofe.fora.pl Strona Główna -> Moja FIRMA - zakładanie działanośći gospodarczej - prowadzenie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin